Het ABVV blijft het sociaal verzet organiseren!

Gepubliceerd op 28-03-2015 om 18u04 door ABVV West-Vlaanderen
Je deed mee aan onze acties!

De regering Michel heeft 6 maanden sociale achteruitgang en chaos georganiseerd…

Daar moet nu een einde aan komen. Het ABVV beantwoordt dit beleid met sociaal verzet!

Wij willen:

Indexering van alle lonen en alle sociale uitkeringen. Met een indexsprong verliezen we definitief 20.000 euro over onze hele loopbaan! Handen af van onze index!Vrije onderhandelingen in de sectoren! Zonder werknemers zouden er ook geen ondernemingen zijn, dus een correcte verloning is vereist!Een relance- en investeringsbeleid in plaats van een jacht op werklozen. Het dient tot niets mensen uit de werkloosheid te sluiten, of de oudere werknemers te dwingen langer te werken… als er toch onvoldoende banen zijn!Sterke, kwaliteitsvolle openbare diensten, want ook zij zijn een vorm van koopkracht voor de gezinnen!Een fatsoenlijk pensioen dat zorgt voor een degelijke levenskwaliteit!Rechtvaardige belastingen! Het is niet eerlijk dat een werknemer 35% belastingen betaalt, een rentenier 25% en een aandeelhouder 0% op de geboekte meerwaarden. Alle inkomens moeten een correcte bijdrage leveren.

Sinds 6 maanden doet deze regering niets anders dan de werknemers, de mensen met een uitkering, maar eigenlijk ook de KMO’s verarmen! Het ABVV blijft zich verzetten tegen deze algemene verarming want het is niet op die manier dat men erin zal slagen de economie aan te zwengelen en nieuwe banen te scheppen.
Doe daarom mee aan onze acties

ABVV-betoging op dinsdag 31 maart om 18u00 in Kortrijk. We verzamelen op parking Appel en eindigen aan het Textielhuis met toespraak van Rudy De Leeuw.

Vakbondsactie in gemeenschappelijk vakbondsfront op woensdag 1 april om 14u00 in Brugge, afspraak op de Vismarkt.

Meer info of inschrijven kan via: prov.sec@abvv-wvl.be of via 056 268 279.